teamcurious

Alla inlägg den 13 september 2015

Av Anne-Lie - 13 september 2015 20:56

Eftersom jag var tvungen att tillbringa några timmar på jobbet så blev det ingen ridning i morse.
Efter jobbet fick gräsklipparen göra sitt troligen sista uppdrag för året vilket då innebär att gräsmattan är delvis klippt.
Där det behövdes typ.

Fixade stallet i lugn och ro innan det var hästarnas tur.
Monzan först ut.
Han har gått milen i alla gångarter.
Hade någon sagt för ett två år sedan att vi skulle trava/galoppera på de ställen vi gör idag hade jag gett dom fingret.
Men ett år av "teknikträning" gör faktiskt att man kan hålla en högre hastighet där man innan trodde det var omöjligt.

Monzan sätter päls. Inte helt otippat då det är pälssättningstid =))
Men när päls ska på och av är han extra känslig för skavsår.
Nu har han ett - jag hoppas att det stannar så....

Doris var andra ut.
Vi körde ombytta roller idag.
Igår fick jag kliva ur min komfort zon då jag övertog tömkörningen. Inte nog med att kusen ska lära sig - nu ska även jag lära mig. Och helst snabbare så jag kan ligga steget före.
Idag fick då för rättvisans skull Doris kliva ur sin komfort zon och ta en promenad på för henne okänd mark.
Träns på bara för att få in snitsen på att klä på och av sig denna enligt Doris onödiga tingest.
Måste ge henne högsta betyg idag <3

Sen jag tog över henne helt så måste jag säga att jag gillar denna häst mer och mer för varje dag.
Hon växer med varje uppgift. Allt hon behöver är ett lugn och en trygghet.
Hon är positiv, nyfiken och orädd för det mesta. Men ändå med lite attityd <3

Att träna en distanshäst tar tid.
Att träna en unghäst som så småningom ska både köras - och ridas in tar oxå tid.
Att trixa in det på dygnets timmar blir en utmaning.
Tur att jag har en förstående familj <3

Skapa flashcards