teamcurious

Direktlänk till inlägg 6 september 2015

Rimboritten 2015

Av Anne-Lie - 6 september 2015 21:13

Jag vet inte riktigt vad som hände?

Jag hade en plan med att rida en till T50 i år istället för att gå upp på T80.
Planen var att ge Monzan en lugn resa och få in rutinerna.
Att han kan springa vet jag redan, problemet ligger i att få honom att tagga ner i grind.

Jag är väldigt nöjd med att jag höll mig till planen.
Vi gick ensamma alla 5 milen.
Kan tyckas vara tråkigt, men det är det som fungerar bäst. Vi slipper diskussion om tempot.
Nu kunde vi ligga och rulla i ett tempo med cruise controlen i där Monzan bara går och går.

På första slingan var vatten rätt ointressant men han stoppade åtminstone snoken i hinken och skvätte lite.
Vi hade kunnat gå direkt och besiktat när vi kom in i grind då pulsen låg på 57.
Men jag vill ge han rutiner så vi plaskade på lite vatten och minsann om han inte tog en klunk oxå. Kissade på väg mot veterinären och vips så var vi klara för slinga två.

Slinga två gick lite långsammare än jag tänkt mig. Det berodde på att en del av slingan gick genom en skog utan stig och jag hade lite svårt att hitta snitslarna.
Monzan hade även en liten mental dipp. Han saktade av och ville gå en stund.
Lite kli, klappande och uppmuntrande ord gjorde att han självmant satte fart igen.
På slingan började han även att dricka - yihaa!
Vi stannade även vid ett utställt vattenkar där Monzan tyckte det var skojigt att plaska lite. Men efter lite plaskande så började han dricka ordentligt och då stod vi helt enkelt kvar tills han var klar.

Så passerade vi mållinjen och det tog inte lång stund innan pulsen låg stadigt under 60. Slutbesiktade och blev godkända =))

Sen visade det sig att Monzan var bästa travare i mål. Det innebar prisutdelning.
Det fanns inte med i min plan så sakta som jag red.
Fick låna ett vitt schabrak av Kattis så kusen fick vara lite tjusig iaf =D

ATG sponsrade klassen och det var pris till bästa travaren. Och enligt resultatet så var jag visst 6:a i mål oxå.

Ett tjusigt täcke var ju inte så tokigt =D
En ren bonus men jösses vad roligt. Så stolt över Monzan. Och så mycket fina ord jag fick om honom igår har jag nog inte fått på hela hans livstid samanlagt.

Det var gårdagens roliga.
Idag var det dax att ta tag i tråkgörat. Dvs att ta rätt på allting från gårdagen. Men nu är det gjort och det som skulle tvättas är tvättat.
Monzan mår prima och har skrotat i hagen hela dagen.
Doris fick oxå vila. Hon ser lite trött och hängig ut, men vilan fick hon för att jag är lite trött i benen.

Och avslutningsvis ett supertack till mitt groom team. Utan er går det inte. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards