teamcurious

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Oväntat besök

Av Anne-Lie - 16 augusti 2015 22:19

Fredag lördag var det körträning hemma på gården. Fullt med folk och hästar :-)
Härligt väder att bara glida omkring, titta på lite ekipage och utföra lite saker.
Bland annat gick jag en vända i hagarna för att se om jag kunde hitta Doris grimma och Monzans huva.

Upphittad grimma! Check!

Upphittad huva! Check!

Två av två är inte illa. Som bonus hittade jag ännu en grimma.

På eftermiddagen var träningarna slut och plötsligt blev det tomt på gården. Monzan och jag tog en skrittvända på 1 1/2 timme. Det var lagom!

Idag har vi tagit en blandad runda på 15km.
Alla gångarter. En del teknikträning med trav och galopp på stig.
Trav funkar fint, galopp blev kanske lite överkurs.
Idag var det roligt att rida <3 =))

På en stig i skogen mötte vi en gris!
En minigris på rymmen. Jag vet inte riktigt varför man kallar dessa grisar för mini - de är rätt stora.
Monzan tycker att det är suspekta djur. Han gillar dom inte men är inte rädd.

När Monzan senare skulle ut i hagen igen så befann sig nämnda gris i hans hage.
VAFALLS!?!? Monzans blåste upp sig och skulle precis ta upp jakten innan jag fick tag i han och ställde han åt sidan. Phuuu!
Attackhäst???

Monzan var inte helt nöjd att ha en gris runt benen. Han fick husarrest en stund till innan grisen blev hämtad =))
Lille grisen, du vet inte hur nära döden du var....
När grisen var borta så släppte jag ut Monzan igen. Han drog en repa hela vägen ner i skogen och upp igen för att kolla att ordningen var återställd.
Knashäst. Hur vore det om du höll dig undan!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards