teamcurious

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Anne-Lie - 8 augusti 2015 23:53

Jag är inte färdig med semester.
Ångesten över att behöva vara instängd på jobbet från och med måndag gör sig gällande - big time :-/

Igår fick båda hästarna ett pass från marken på olika vis.
Doris bara basic saker som hon klarade fint. Något vi verkligen behöver öva på är att "ta på" och "ta av" olika utrustning utan att bli giraff.
Monzan fick släpa saker. Gå framåt och bakåt och sidvärts genom hinder samt avsluta med att ha en stor passlig plastsak över sig. Plätt lätt!

Idag slog vi till med lyxfika jag och Stina.
På ett väldigt ohästigt ställe. Men lite hästprat blev det ändå. Lite tävlingstaktik ;-)
Snuskigt mätt blev jag. Men så gott och trevligt det var <3

Väl hemma igen saknade Monzan en framsko.....
Precis vad man önskar när man är så där äckligt mätt måste ju vara att vika sig dubbel och slå på en ny dojja..!? Not!

Men vi avslutade en härlig dag på bästa sätt. Två timmar på hästryggen i underbart väder. Så himla skönt <3 =))

Sitter skorna i morgon ska vi ut och galoppera! Annars får vi vänta till måndag.
Monzans skor är nu sorgligt utslitna och nu slog jag på min sista reservdojja (som även den var rätt sliten).
Dax att fylla på skolagret. För att inte tala om söm.
Det får nog bli en liten shoppingrunda i morgon =))

Hittade den tappade skon när jag letade flughuva - som jag förövrigt inte hittade!

Skapa flashcards