teamcurious

Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Anne-Lie - 28 juli 2015 21:28

I dagarna två har jag åkt häst ganska precis en timme om dagen.
Det är inte speciellt rogivande och avkopplande. Inte när man har ett sprättdjur som har fått nog av entimmes promenader. Bitvis lunkar han som en gammal ko och bitvis studsar han värre än en känguru!
Två dagar till....
Ge mig styrka!

Något intressant börjar hända.
Varje dag är jag ute i beteshagen för att kolla till Doris.
Jag visslar alltid när jag kommer.
Doris har total ignorerat mig :-/ Inte så att hon går iväg. Hon hälsar glatt, men då är jag ju liksom redan framme. Men hon har aldrig gjort sig besväret att komma själv.
De senaste dagarna har hon iaf lyft huvudet när jag visslar. Och idag var visst dagen då det passade galoscherna att komma <3

Doris på väg =))

Det är ju inte direkt som Monzan.
På honom kan jag vissla när jag går från huset - och när jag passerar hans hage står han oftast redan vid grinden och väntar. Eller så hör man att han är på väg :-P

Men att hon självmant gick de sista typ 30 metrarna är mer än hon någonsin gjort.
Hon är något rund men ser annars bra ut. Det lilla såret på höger bak läker som det ska. Någon har tagit en tugga på hennes bakdel, men ingen större skada är skedd. Denna någon har förmodligen fått spotta ut en rejäl tova päls =))

Annars då? Jo jag pular med hemsidan och letar nya gummistövlar. Semesterchill :)

Skapa flashcards