teamcurious

Alla inlägg den 8 juli 2015

Av Anne-Lie - 8 juli 2015 22:25

Två dagar kvar.... Längtar!

Igår gjorde vi det sista passet med en timmes galoppjobb plus en skrittsväng före och efter. Monzan het som en spis och ville inte sluta. Och som en brev på posten dök höger galoppen fram från ingenstans =))

Idag blev det nya pjucks!

Nu rekommenderar dom sulor till Laxåritten. Dessvärre har vi inga sulor på. Det fungerar helt enkelt inte ännu efter förra vändans fadäser.
Det får väl istället bli historiens långsammaste ritt. Det kan vi leva med för detta är inte målet, bara ett steg på vägen.

Monzan fick gå ut igen några timmar för jag utrustade mig med en pensel och roade mig med annat som oxå ska göras.

I år är tydligen året då mitt släp bestämt sig för att vilja ha en renovering.
Ett nytt golv är beställt och förhoppningsvis kan jag få tag i en ramvägg innan de går på semester.
Min semester ser därför ut att innehålla golv och väggbyte samt lite annan omsorg. När man ändå håller på är det lika bra att göra det samtidigt. Förhoppningsvis ska detta INTE ta fyra veckor. ...

Nu är det väl dax att sova för att orka de här sista dagarna så....

Ovido - Quiz & Flashcards