teamcurious

Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

En borttappad höger!

Av Anne-Lie - 4 juli 2015 21:56

Idag har Doris varit med på träning. Det är en duktig liten häst, som inte alls är så liten längre. Hon har svettats floder och passerat duschen två gånger.
Som avslut fick hon mumsa jätteblöt mash med salt i. Yummi!

Monzan spolades med vattenslangen innan han fick komma in och softa lite.
Medans han softade var jag och fick något i magen.
Vi passade på att grilla <3

Eftersom det dök upp lite moln på kvällen och fläktade lite så tänkte jag ta ett pass på fältet. Det visade sig vara en inte helt bra idé. Att skritta fram gick bra men att med en svettig häst trava runt drog åt sig en hel hög med bromsar som alla siktade in sig under Monzans mage. Det blev aningens studsigt :-/
Så vi gick in i ridhuset. Där var det allt utom svalt - men iaf insektsfritt.
Så vi tog och galoppjobbade!
Höger galopp är borttappad men i gengäld har vi en riktigt fin vänster.
Vi får väl se om vi kan hitta på den där högern igen.
När vi var klara rann svetten i floder om oss båda.
Monzan spolades av och fick slurpa mash innan han gick ut igen.
Just nu är det betydligt skönare ute än inne så han hade bråttom.

Jag städade bara undan lite efter mig och följde Monzans exempel med att passera duschen. Nu hänger jag lite på verandan med en öling.
I morgon ska jag jobba igen. Förhoppningsvis en kort dag :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards