teamcurious

Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Anne-Lie - 3 juli 2015 00:04

En till härlig dag som jag måste sura och jobba. Nä, riktigt så illa är det inte.

Monzan fick komma in som vanligt och jag hjälpte grabbarna lite så att de kunde packa sig iväg ut och cruisa på power meet.
När dom hade farit iväg tog jag min orangea vän gräsklipparen och klippte helt klart i hindrena. Äntligen helt färdigt!
Och kanske kanske har jag snart en ny större farkost att ratta omkring till de stora ytorna.

Monzan skulle få en längre sväng idag. Så blev det inte. Den blev kortare!
Först gav vi oss iväg och pratade lite med ett gäng gubbar med en kokande bil.
De tyckte att min hästkraft var en stilig en.
Bra smak =))
Nästa stopp med pratstund blev vid en bil med kisspaus. Ja inte bilen då utan innehållet i den.

Monzan och jag traskade vidare bort från vägarna och blev således ensamma med bara bromsarna som sällskap.
Vi gick rätt off road och där någonstans slarvade vi bort en framdojja :-P
Tog de mjuka vägarna tillbaka och en reservdojja sitter nu på plats.

Monzan fick gå ut och Doris fick komma in. Det var dax att fixa hennes fötter.
Slängde ett öga på klockan och konstaterade att jodå, det är nog rätt normalt att verka häst kl.22 en torsdagskväll.
Det fick liksom avsluta dagen. Och eftersom jag var hungrig var jag tvungen att stoppa något i magen och nu är klockan ännu mer.
Jag behöver verkligen vara ledig.....

Ovido - Quiz & Flashcards