teamcurious

Alla inlägg under juni 2015

Av Anne-Lie - 2 juni 2015 20:23

Idag fick Monzan komma in. Efter en rejäl omgång med borsten så hoppade vi i lite utrustning och gick ner i ridhuset.
Börjar bli redigt trött på detta eländiga blåsandet. Och regnet oxå för den delen.
Inte speciellt upplyftande alls!

Eftersom kusen fått en veckas ofrivillig vila så smög vi igång försiktigt.
Om man kan kalla hopp, studs och sprattel för försiktigt!?
Avsikten var iaf så tänkt.

Medan hagen var tom så tippades tre skopor grus in i Monzans hus. Dessa lass fick jag handskotta ut. Men jädrans bra blev det. Ett par skopor till och hängrännor på huset så kommer det bli super bra! =))

Monzan var in och käkade och verkar nöjd med sitt nya "golv".
Sen styrde han kosan ut i skogshagen igen.

Återigen regnar det *suck*
Var är sommaren????
Komsi komsi......

Av Anne-Lie - 1 juni 2015 23:22

Har länge gått och irriterat mig på vår stökiga veranda. Faktiskt ända sen i höstas...
Det blev aldrig att jag plockade ihop allt för vintern. Det bara sköts ihop och sedan dess har det stört mig lite grann, sen lite mer och idag såpass mycket att jag tog tag i saken.
Det var nu eller aldrig!!!

SÅ, nu är den skurad!
Från tak till golv.
Möbler står på plats med dammsugda dynor. Nu saknas bara det där lilla extra.
Men nu vet jag hur jag vill ha det. Det tog bara några år att klura på..... :-P
Bara att se till att få shoppingen utförd innan sommaren är över.

Lite måndagsmys med tacos till middag blev det när sonen lagade mat. Mums!

Tog en sväng för att kolla till hästarna.
Doris var nöjd med lite kliande innan de traskade i väg ut i stora hagen.
Monzan fick käk och medan han åt så blev han kollad ordentligt.
Sen traskade han ner till stona =))
Tanken var att han skulle igång idag. Det kom bara en veranda ivägen. Och visst städning av ett kök oxå. När jag ändå höll på liksom.
Men i morgon är en ny dag.
Jag har inte lika dåligt samvete nu när han rör sig dygnet runt som när han står uppstallad. Jag förespråkar att hästar mår bäst när de får röra på sig - och det gör han nu.
Nu hoppas jag bara att han känns bra i sina framfötter i morgon. Det lär visa sig!

Exakt 1-år sedan. Vädret var något bättre =))

Skapa flashcards