teamcurious

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Anne-Lie - 8 juni 2015 23:15

Uttrycket "utan hovar - ingen häst" ligger det mycket sanning i.
Monzans bravader med sina framfötter har ställt till det en hel del.
Vi ligger absolut inte i fas träningsmässigt. Och en veckas ofrivillig vila samtidigt med massa gräs gjorde att Monzan antog en lite rundare form.
När man säger att hästen ska vara rundare i sin form, då menar man INTE så här!!!

Tävling om 5-dagar....
Jag har beslutat att vi joggar runt dessa 5 mil. Om det betyder att vi är sist i mål så gör det inte ett skit. Målet är att bara få godkända kilometrar.

En klok person sa mig att "man väljer vilka tävlingar man ska gasa på".
Det är inte den här!
Och en del fisridning lär det bli - för just nu törs jag inte sätta ett par sulor på dessa framfötter. Då får vi hellre ta det lite lugnare.

Det är min plan.
Monzan har alldeles säkert en egen agenda, men han kommer inte att bli tillfrågad.
Någon av oss måste ha fötterna i verkligheten och denna gång är det jag :)

Idag blev det strax över timmen ute och skritta. Jag kortade av rundan ett par kilometer pga av en akut kissnödighet (oviktigt vetande).
Hade vi varit i skogen hade problemet kunnat avhjälpas. Nu var vi inte i skogen utan på allmän väg mitt ute på öppen plats. Det var inte läge liksom!

Hemma...räddningen är nära!!!

För er som har hängt med ett tag. Bilens baklucka är fortfarande låst. Den är typ helt död och vägrar samarbeta på något sätt.
Nu löser vi detta med en annan groombil eftersom tävlingen är nästan på hemmaplan.
Men sen är det en viss bil som ska direkt till verkstan - utan att passera gå!
Hur jäkla svårt ska det va!?!? Va? *muttrar*

Skapa flashcards