teamcurious

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Anne-Lie - 7 juni 2015 19:06

Idag var det då dax att genomföra den dära dressyrträningen.
Strax efter kl.7 så fick Monzan parkera kroppshyddan i sin box för att bara hänga lite medans jag petade i mig lite fulle.
Eftersom han tacksamt nog inte stökat till sig så mycket under natten så var fixande snart överstökat och vi kunde ut och värma upp lite i blåsvädret.
Jag är inte helt bekväm med att rida i dressyrsadel. Det känns fel och annorlunda!
Men samtidigt är den väldigt skön.
Vet inte riktigt hur det går ihop. Jag får rida vidare i den för att vänja mig =))

Hur som så var det riktigt roligt att dressyra lite idag. Kanske för att tränaren slog huvudet på spiken gällande Monzan.
Och tänka sig vad min fantastiska häst kan!!!
Den här känslan kan jag leva på ett tag. Det var ju så himla enkelt samtidigt som det var så himla svårt.
Vi gjorde inte några avancerade saker alls. Bara övergångar skritt - trav - skritt. Och halt - tre steg fram - halt igen.
Men SOM han gjorde det. Känslan att bara flyta fram och bara göra, utan att krångla till det. Mycket nöjd jag och kusen fick extra morötter <3
Skrittade av ute efteråt.

Kommer hon igen ska jag absolut vara med. Bara det inte krockar med någon tävling!

Monzan har även pussats lite (på sitt egna vis) med snygg islandsflicka. Han är ingen finkänslig kille :-P

Tänkte att han kunde få stå inne en stund efter träningen, men nähej det föll inte kusen i smaken. Han ville ut - så ut fick det bli!

Återigen vräker regnet ner *suck*

Skapa flashcards