teamcurious

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Anne-Lie - 6 juni 2015 20:07

Igår var det första (och hittills enda) dagen som kunde kallas sommar!
Efter att ha klippt gräsmattan så var jag bara tvungen att lägga mig på rygg en stund och faktiskt bara njuta av dagen =))

Sen var det två student skivor, champagne och öl.
Fast precis när dagen började så fick jag ju ett paket. Ett paket i form av ny kamera till släpet som nu är monterad.
Den gamla dog ju på väg till finnerödja.
Paket nummer två var en träning för en dressyrtränare. Hrhmm!
Den går iaf av stapeln i morgon fm. Intressant!!!!

Det känns som vi mest vilat oss i form, eller oform, den sista tiden.
Idag blev det en timme innehållande alla gångarter och fem vändor i backen.
Monzan kändes seg och tråkig till en början. Lite som en "normal" häst.
Jag konstaterar att jag gillar honom som det sprätt djur han är.
Och efter en stund så gick det sega och tråkiga över och han återgick till hans eget normal läge.
Visserligen är han lättare att rida som seg och tråkig - men vem gillar inte en utmaning!?
Förhoppningsvis kan vi få lite verktyg att använda oss av när stollehästen spårar ur!
Återkommer om det....

Det blir en tidig kväll ikväll. Likväl som det blir en tidig morgon i morgon....

Skapa flashcards