teamcurious

Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Anne-Lie - 28 maj 2015 23:36

Som idag t.ex
Var inte helt hundra över om jag skulle få ett raserianfall eller om jag skulle störtgråta.
Eftersom jag inte kunde bestämma mig och vare sig det ena eller det andra skulle hjälpa så lät jag bli.

Så vad var det som hände då?

Jo, den svarta pälsbollen har återigen levt rövare och klev in - eller stapplade in - i stallet utan framskor.
Aj, sa han. Fan, sa jag.
Hade det "bara" varit tappskor hade jag inte blivit så trött. De är ju bara att slå på igen.

Men när han lyckats trasa sönder båda framfötterna varav den ena blev lagad så sent som igår....då kan jag slita mitt hår och fundera på om det inte vore bättre att föda upp dammråttor.!?!?!?
Eller samla frimärken. Eller bara gå att självdö en stund.

Det uppstår vissa problem nu.
Går dom att laga? Ja självklart, men inte utan en del pickel o plast.
Och nu blir det utan sulor....
För det är dom som är boven i dramat. Mjuka sulor på Monzandjuret funkar INTE!
Hårda sulor = ja. Mjuka sulor = ett fet nej!
Det har jag nu lärt mig den hårda vägen och kommer aldrig prova igen. Någonsin!

Men såklart har det här ställt till det. Det blir för mycket "vila" och för lite träning.
Monzan gillar inte att bara vila. Då hittar han på en massa kul saker - som är mindre kul för mig.
Dessutom så behöver han verkligen röra på sig eftersom han petar i sig en hel del gräs.
Får han inte röra sig ordentligt så sväller den där magen...
Och jodå, han rör sig mer än den genomsnittliga hästen i hagen. Men det är långt ifrån tillräckligt.
Och vi behöver göra det NU, nyss helst igår.

Perfekta förberedelser för tävling tycker jag minsann. Eller inte! Gahhh!!!

Å förövrigt så är bilens baklucka fortfarande låst. Låset har troligen gått sönder, alltså som i trasigt på riktigt.
Vilket betyder att den måste plockas isär från platsen inuti bakluckan.
Tur att baksätet fortfarande är fällt. Kommer aldrig fälla upp dom igen.....
Vilket oxå betyder att den skulle behöva besöka verkstan, vilket betyder att jag blir utan bil vilket i sin tur betyder katastrof i dags läget. Surt!
I går kväll slocknade ett lyse och i morse skrek den efter spolarvätska. Vad kommer här näst?

Det är mycket nu :-P
Och ännu en gång är klockan för mycket *suck*

Skit djuret! Så många gråa hår. Så mycket kärlek <3

Skapa flashcards