teamcurious

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Nosnät, lagade fötter och massa gräs!

Av Anne-Lie - 27 maj 2015 22:23

Sådär ja, lite av ordningen återställd!
Igår åkte ett nosnät på och så gav vi oss ut för att jogga på fältet.
Med en sko provisoriskt på och för mycket trasigt på hoven för att jag ska vara helt bekväm så tar man det gärna lite lugnt och rider inte riktigt överallt där man brukar fara fram.
Men det gick bra! Monzan skötte sig fint. Lite sprattel och hundra frågor om han inte kunde få springa liiite fortare - men inte mer än så.
Nätet verkar fylla sin funktion så nu kanske vi kan träna fullt igen. Hoppas!

Idag är hoven lagad och fin =))
Lite plast är aldrig fel.

Båda kusarna har fått en promenad och mumsigt gräs. Inte för att Monzan behöver betas, han går på gräs hela dagarna, men han fick stå kvar som sällskap och då kunde han ju lika gärna käka han oxå.

Något suddigt eftersom klumpen till vänster tog ett kliv framåt precis när jag skulle trycka av....

Har även öppnat upp hela hagen nu på kvällen. Från helgen så ska han gå ute dygnet runt så han kan lika gärna få tillgång till hela redan nu.

I morgon kör vi igen!
Nu ska jag försöka avsluta kvällen och komma i säng före midnatt för en gångs skull.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards