teamcurious

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Anne-Lie - 25 maj 2015 23:12

Det är inte mycket som går enligt plan just nu :-/
Monzan har levt rövare i hagen, på ridbanan och med mig på ryggen.
Trots häcken full så har vi ändå lyckats klämma in lite träning när det har passat.
Får även anpassa träningen efter pollenhalten och hur kusen känner av det.
Peppar peppar, men hittills fixar han det hyggligt bra och utan större häxkonster =))
Inga mindre heller för den delen. ...

I helgen har vi haft körträning för Tomas Eriksson här på gården. Ett gäng ekipage som trimmade i alla momenten, dressyr, precision och maraton.
Jag vet precis hur roligt dom har haft då jag och Monzan var med förra året.
Visst kände jag ett litet sug att köra - iaf maratonhindrena.
Men jag ångrar ändå inte att vi har lagt körningen på hyllan.
Jag får vänta in Doris helt enkelt.

Monzan i vagn för nåt år sedan =)

På lördagen han vi iaf klämma in ett 2 - timmars pass på morgonen innehållande alla gångarter och några till samt 10 vändor i backen. Efter det fick vi sällskap av grannen och avslutade lugnt och städat!

Har tillbringat många timmar på min gräsklippare. Fick frågan om jag fortfarande gillar att klippa gräs!?
Svaret på det är; JA!

Idag har kusen lyckats slänga av sig en framdojja. Hade det inte varit för att det satt en sula på den hade jag inte brytt mig om att leta.
Enda gången det är en nackdel med stor kuperad hage, det är när man ska leta efter något :-P
Men den hittades relativt omgående och sitter nu provisoriskt på plats i väntan på en bättre lagning. För dessvärre så har han ju även lyckats tappa bort lite delar av foten. Blöhö!

Så på kvällen blev det bara en sväng barbacka i skogen. En himlans oseriös runda i grimma o grimskaft där Monzan till största del gick med snoken i backen och snodde åt sig lite färdkost här och där.
Han fick efter det näsan urspolad och sen var dagen slut. Bara så där!

Fast innan det fick ju Doris benen tvättade och en stunds betande. För dagen var gräs rätt ointressant och att sprätta kring mer intressant. Dock är det numera väldigt lätt att få öronen på henne i funktion igen.
Hon är alert, pigg och vaken men lyssnar bra....med lite fördröjning :-P
Det tar sig!

Är det för mycket begärt att resten av veckan bara kan flyta på!?
Mmhmm, det är det nog. Men man kan alltid önska =D

Skapa flashcards