teamcurious

Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Anne-Lie - 18 maj 2015 22:03

Måndag. Behöver jag säga mer?
När jag är ledig vaknar jag tidigt, ofta före klockan.
Men när klockan ringer en måndag är jag halvdöd, medvetslös och i koma.
Och folkilsken!
Samtidigt!
Blääöörk på det =(

Monzan har fått en skrittrunda på strax över timmen. Var vi än gick så kippade det mellan tårna. Mer exakt kan man kanske säga att det klaffsade om fötterna.
Fakta: det är blött ute!

Stötte på en man som helt ogenerat kastade ut sina sopor ur bilen i ett snår i dikeskanten. Lite mer generad blev han av att plötsligt få syn på stort svart fnorkdjur på andra sidan snåret.
Han måste va döv eller så var vi mot alla odds ljudlösa för han upptäckte oss inte förrän han kastat sin påse och Monzan gjorde ett fnorkljud.
Han plockade lydigt in sin påse som han hunnit kasta när jag upplyste om att sopstation ligger på andra sidan stan.
Dessvärre ligger det ändå en del sopor kvar, men dom var han oskyldig till. Iaf denna gång.
Varför måste det kastas sopor i naturen????
Så vart vi sop-poliser :-P

Eftersom vi till stor del tillbringade vår tur i träskmarken så såg vi ut därefter oxå när vi var tillbaka. Så lite städade av häst och utrustning var på sin plats.
Jag gillar saker som bara kan spolas av. Det inkluderar allt utom sadeln =))
Som nytt på ett tjillevipp!!!

Doris var inte heller en vacker syn. Leran fick vara kvar men vi tog en promenad där start och stopp fick prioritet ett.
Sen fick hon beta gräs.
Doris påminde aningens om en robotdammsugare. Tugga tugga tugga, tills det tog stopp. Böt håll. Tugga tugga tugga stopp. Tugga tugga tugga stopp.
Jag är inte så säker på att allt tuggades särskilt noga - det mest bara slurpades in.
Det goaste gräset hade en tendens att vara under mina fötter. ...why?!?

Nöjda för idag och räknar ner tills det att de kan vara ute dygnet runt :-)

Ovido - Quiz & Flashcards