teamcurious

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Anne-Lie - 9 maj 2015 21:22

Den förbaskade pollensäsongen.
Fram till nu har vi klarat oss bra. Eller ja, jag klarar mig fint. Ögondroppar verkar räcka för mig än så länge.
Monzan har tills nu varit opåverkad, men nu känner han av det.
Det har börjat rinna i ögon och näsa och det är aningen kliigt i snoken.
Flughuvan har åkt på för att skydda ögonen och snoken spolas ur varje kväll.
Hoppas på att det räcker så - annars åker det tunga artelleriet fram :-P

Från nu rids det med pulsmätare och nosnät, bara jag kan hitta det förbaskade nätet....

Idag blev det en timme blandad terräng med skritt och trav.
Monzan är het som en spis och har massor av myror i kroppen. Var tvungen att låta honom sträcka ut kortare bitar för att överhuvudtaget kunna gå normalt där det faktiskt inte går att springa - hur gärna man än vill - utan att slå ihjäl sig. Som på kalhygget till exempel!

Från idag är raggsockeflocken trevliga polare som man kan snacka med och få sällskap av när man passerar.
Det gröna tältet går även det att passera normalt även fast det är tvunget att blänga lite extra på det. Om utifall att liksom...

Nu får vi träna efter väder.
I morgon ska det tydligen regna. Det betyder om vi ska se det positivt att pollenhalten sjunker.
Det betyder även att det var bra att jag klippte gräsmattan samt gräset nere vid paddocken idag :-D

Har fått en hel del gjort nu under ett par dagar. Bl.a har Doris fått fötterna fixade.
Monzan hage är till största del mockad, även fast han fyller på hela tiden.

I morgon åkte jag på att tillbringa några timmar på jobbet....

Men nu hänger vi i soffan en stund =)

Ovido - Quiz & Flashcards