teamcurious

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Anne-Lie - 8 april 2015 10:00

Fast först tar vi gårdagen. 1 1/2 timme skritt blandad terräng. Allt från asfalt till träskmark. Det blev till att passera duschen efteråt för en spolning av underredet =))
Naturligtvis hade vi nya sadeln och min rumpa ger den 10 poäng av 10 möjliga!
Iaf för det ändamålet. Vi är långt ifrån klara med testandet. Men jag skulle (återigen) bli ruskigt besviken om den här inte heller funkar för någon av oss....
Igår var det dessutom ljuvligt skönt ute. Våren kändes här!

Idag är det väl kanske inte riktigt lika ljuvligt. Det är absolut inte kallt men inte heller strålande sol. Dessutom blåser det små elaka stormbyar.
Något överdrivet, ja. Men jag gillar inte blåst. Alls!
Monzan fick iaf knata ut naken. Han dök ganska omgående ner i backen och gottade sig. Skönt att va naken kan jag tänka!
Pälsen mår bra av att luftas och jag får väl dra fram dammsugaren om det blir för illa :-)

Just ja. Kom precis på en nackdel med nya sadeln.
Den är i läder....
Det betyder att den då och då behöver putsas. Blörk!
Jag gillar underhållsfria saker som man kan bara spola av, alternativt kasta in i tvättmaskinen.
Putsa är inte kul. Men eftersom fördelar än så länge väger mer än nackdelar så får jag bita i det sura äpplet och putsa ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards