teamcurious

Alla inlägg den 4 april 2015

Av Anne-Lie - 4 april 2015 19:32

Eller sällskaps farbror.
Välj själva =)
I torsdags pajade jag Monzans vanliga kvällsrutiner genom att dyka upp i stallet runt åtta på kvällen. Inget konstigt med det egentligen förutom det faktum att han fick åka bort kläderna på sig.
Redan där blev allting märkligt!
Att vi i samma sekund som vi klev utanför stalldörren blev överösta av en hagelskur gjorde att Monzan satte sig på tvären och plockade fram sitt allra värsta humör.
Och den killen har humör!!!
Bestämda åsikter, attityd och humör.
Är man minsta lilla stressad i det läget så går det åt helvete.
Var jag stressad? Svar, ja!
Gick det åt helvete? Japp, med besked.

Självklart var det så att jag dagen till ära fått på sommardäck. Och att åka i snö/hagel med en skitförbannad kuse i släpet var ju kvällens höjdpunkt *suck*.

Men fram kom vi. Monzan fortfarande skitsur. Efter ca en timme hade han surat klart och kunde coola ner sig och sköta sin uppgift som sällskap till Tant Röd!

I fredags tog vi en vända på 14km i lugnt tempo undantaget de korta fart intervallerna. Kuse knasig men fullt kontrollerbar.
Efter att ha rullat sig omständigt och ingående så stod Monzan och Tant Röd och solade sig och sällskapade resten av dagen.

Idag har de sällskapat hela dagen och på kvällen skulle det skrittas. Tänkte mig en runda på en mil och att det skulle ta ca 2 timmar. Rundan hade jag hyffsat rätt på. Den var 11.6 km.
Tiden hade jag inte lika rätt på. Den tog 1h38min.
Och precis när jag tänkte mig ta en extra krok så började små vita hagelkorn blåsa på tvären. Jamennejtack!

Så nu ska de knasiga djuren bara pysslas om lite så får det va kväller sen.
Har varit bortskämd nu med att rå mig helt själv och ha massor av ridvägar att välja och vraka på.
I morgon blir det en längre vända =))

Skapa flashcards