teamcurious

Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Anne-Lie - 26 mars 2015 21:36

Idag var en sån dag som är som bäst när den tar slut!
Full fart hem via affären. Var visst min tur att stå för fredagsfrukost på jobbet.
Väl hemma; mata katt för att slippa snubbla och slå ihjäl sig på den. Mata hund och swida om från vanliga till stallkäder.
Ut i stallet för att håva in lite kusar.
Doris har under dagen fått lite lyx i sin box vilket kom som en överraskning för oss båda :-)

Hon verkar iaf gilla sin nya grej för huvet ramla ner där och kom inte upp igen. Och nej - hon satt inte fast!

Stökade iordning till Monzan som fortfarande var ute och stod och hoppade jämfota på stället.
In med honom och faaaan....det saknades en framsko :-/ *mutter*
Jahapp, fram med prylar och på med ny dojja. Vilket var den sista i reserv lagret. Gahhh!
Förmodligen ligger den tappade skon någonstans där M hoppade omkring. Stolledjur!

Sen följde det ständiga packandet och släpandet på höpåsar. Hängde upp en ny bal som jag först fick brottas med för att den ohyffsat nog vägrade rulla snällt i läge. En hög fula ord senare hängde den där den skulle. Check!
Att jag råkade ta tag och klämma till om kniven i fel ände är en annan historia som kommer svida fint när jag i morgon häller sprit i händerna *stön*.
Å när jag ändå var i farten fyllde jag vatten i Monzans hage och jagade förymda påsar i vinden.
Vet ni hur fort en ikeapåse kan blåsa??

Ganska nöjd när jag tillslut stängde dörren och befann mig inomhus. Vindstilla <3

Vi konstaterade ikväll att det enda positiva med blåst är att det torkar upp. Men om det ändå ska regna så är det väl rätt onödvändigt!?

Ovido - Quiz & Flashcards