teamcurious

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Anne-Lie - 15 mars 2015 19:44

Sovmorgon är överkurs tydligen, så kl.7 hinkades första koppen kaffe.
Fick en del planering gjort innan det var dax att skutta ut och stöka undan lite stallfix innan vi skulle ut och åka.
Med en dos liniment och en dos ipren kändes livet lätt :-)

Dagens tur bestod av 3-mil i solsken och en blåtira.
Fast det började redan efter ca 5km då jag plötsligt blev akut kissnödig. Att rida 25km och vara kissnödig är inte kul. Så det var nödvändigt med en paus.
Den resulterade i att jag hade Monzandreggel över hela mig och minsann om jag inte fick det även innanför byxorna :-P
Oförskämda häst!

Vi plockade upp lite sällskap efter vägen. Ju fler desto roligare :-D
Monzan fick ett hybris-anfall över en jordhög på vägen. Tvärstopp!
Passerade jordhögen som en ostkrok med ett blängöra riktat mot högen och drakljud i snoken.
Sedan inträffade ännu ett hybris-anfall över något jag inte har en aning om vad. Men det inträffade strax efter det första så det kan ha varit ett "baraförattjagkananfall".
Hur som så var det dumt. När hästkraken slår på en sån tvärnit att han nästan står på öronen - och jag är på väg i fart framåt - så krockar man liksom. Monzan slängde upp skallen just för att slippa stå på öronen och jag brakade naturligtvis rätt in i honom.
Kan man säga att vi slog våra kloka huven ihop!?
Resultatet blev ett knak i nacken. Nu gör den ont på båda sidor. Tackar tackar!
Den gav även en begynnande blåtira under höger öga. Meehhh!

Lite senare fick vi leka skogshuggare och forcera genom ett träd som så oförskämt lagt sig rätt över vägen. Det gick galant för utom att ett vasst litet barr fastnade i byxorna på insidan av låret. Aj!

Ett inspektionsstopp mitt i skogen :-) Orka kliva av liksom...

Nåja, 3-mil senare var vi tillbaka utan fler incidenter eller skador.
En ridtur i härligt väder och trevligt sällskap!

Nu står hästen nybadad och ompysslad i stallet och smaskar.
Vi är nöjda med dagen och jag har nyss knaprat ännu en dos ipren.
Jag knastrar.... :-P

Ovido - Quiz & Flashcards