teamcurious

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Anne-Lie - 8 mars 2015 19:40

Ljudet av helgen som kom och försvann....

Här står jag och undrar vad fan som hände?? Vart blev den av?

Har jag vart ledig?

Svaret på det är bara delvis ja. Igår var jag ledig - idag har jag jobbat.


Så den lediga dagen tillbringades ihop med ett gäng på häst   .

Eftersom vi var några stycken så kunde vi även öva "rida om och ridas om". Monzan har inga som helst bekymmer med att sätta fart och runda en hög hästar. Däremot knorrar han en del över att andra går om. Han finner sig i det men visar tydligt sitt missnöje. Nyttigt!

Han fick även det stora nöjet av att sträcka ut skånkorna och komma upp i lite tempo. Funderade på hur fort det skulle behöva gå för att han skulle slå över i galopp.

Det visade sig att det hade behövt gå fortare ändå. Inte en tillstymmelse till att vilja galoppera, utan han tuffade på som tåget i trav. Där ser man!

Nackdelen med att ha en grymt travsäker häst. Men då - på travartiden - då var det en fördel   .


Sen var det stallfix, snabb sväng på fest, häst fix och ZZzzzZZZZzzzz som gällde å sen var lördagen liksom över.


Idag han det inte hända nåt. Jobbat hela dagen samtidigt som jag delvis lyssnat, delvis tittat på vasaloppet.

Hemma igen så var det bara att fortsätta i stallet. Det ständiga kånkandet av höpåsar, nät och vattenhinkar.

Monzan fick passera duschen och var nöjd så fort han parkerat vid maten. Han äter som en häst!

Och det ska jag oxå göra nu.....  

Ovido - Quiz & Flashcards