teamcurious

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Anne-Lie - 2 februari 2015 23:09

Eftersom helgen inte blev riktigt som den skulle har jag fått stuva om lite upplägg.
Det går bra det med även om jag önskar att det inte händer ofta!
Igår plumsade vi omkring i snö på tvären som stack som vassa knivar i ögonen.
Jag kan bara sucka och förbanna mig själv att jag...återigen...glömde glasögonen.
Skärpning tanten :-/
Åt ett håll gick det bra - åt andra hållet blundade jag. Kikade lite då o då att vi höll rätt kurs. Monzan hittar...han tar bara lite alternativa vägar ibland :-P

Idag var det rally i ridhuset!
En dryg halvtimmes uppvärmning i skritt och trav. Helt okej. Lite bråttom, men de gånger han inte slog dövörat till så lyssnade han fint. Jahaja, så lysande ;-)
Det där galoppandet då!?
Började i höger varvet vilket enligt Monzan är sanslöst svårt. Han gör det heller inte lättare för sig när han struttar på bredställ innan han kastar sig iväg - och trasslar ihop sig!
Vi tog ett par varv i rally trav innan vi sansade oss och började om.
Fem långsidor med höger galopp.
Där fick det räcka med svårigheter.
Vänster galopp var visst plättlätt och den höll vi fem varv innan benen började trassla ihop sig. Och då fick det va bra med det!
Sedvanlig nedvarvning och sen var det dax att plocka bort skiten efter sig.
Medans vi gick runt och plockade bajshögar fick vi besök i dörröppningen av traktor och snöslunga.
Monzan tycker snöslungan är något suspekt sedan den skyfflade en massa snö över oss förra vintern. Men sålänge han slipper ha den bakom röven så är allt frid och fröjd.
Allt som kan tänkas vara läskigt är bäst att ha inom synhåll :-D

Förövrigt bestod dagen av att bli loss dragen då min bil frysit fast i ett potthål. En massa snöskottande och såklart jobbet.
Nu är det väl dax att slå huvet i kudden och i morgon är en ny dag!!!

Ovido - Quiz & Flashcards