teamcurious

Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Anne-Lie - 1 januari 2015 20:52

Årets första dag har snart passerat och jag känner mig tillfreds med tillvaron.

Åkte hem till mamma och J-Å en stund på eftermiddagen. Där var även min mormor på besök och eftersom det var alldeles för länge sedan vi sågs så var det bäst att passa på!

Jag och Monzan har tillbringat 70-minuter i ridhuset på kvällen. Den första halvtimmen värmer vi mest upp genom att bara rida på framåt och värma upp kroppen. Stora volter, bågar eller vad vi nu gör. Den stora kroppen behöver komma igång och få ur sig sprattlet innan den kan arbeta mer ordentligt utan att spänna emot.
Den andra delen av passet blir det mer tempoväxlingar, böja, ställa, mindre volter och bågar samt sidvärtes förflyttningar.
Avslutar med att trava av lång och låg.

Monzan startade som ett popcorn och avslutade avslappnat och tillfreds.
Det som är svårast för dagen är att sträcka ut vänstersidan. Vi jobbar på det !!

Lite pysslade efteråt och sedan fick han stå inne och käka.
Själv gjorde jag detsamma. Dvs gick in och åt!
Något jag bör försöka bli bättre på i år. Inte för att jag äter dåligt när jag väl äter. Det är väl mest att jag ska komma ihåg att äta mer regelbundet och kanske inte så himla sent på kvällen. Vi får väl se hur det blir med det!?

I morgon är det vanlig arbetsdag vilket känns mindre lockande. Men sen är det helg !!

Ovido - Quiz & Flashcards