teamcurious

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Liten mus :-)

Av Anne-Lie - 29 december 2014 21:59

Efter mycket funderande har jag nu en plan på hur upplägget för vårens träning ska se ut.
Det är ju inte bara att lägga upp en plan som i teorin är bra, den ska ju även funka praktiskt att utföra.
Och nu har jag ett "utkast".

Idag, efter att ha jobbat första dagen efter välbehövlig vila, så kändes det sådär motiverat att göra något alls.
Men så blir ingen träning av...
Så efter att ha stökat undan sysslorna i stallet så var det bara att klä på Monzan lite utstyrsel och knata ner till ridhuset.

Efter 70 minuter gick vi upp igen. Jag var svettig på ryggen, Monzan fuktig om öronen och en puls på 45...

Måndagar blir lätta träningspass med mycket trav i ridhuset. Travar i 10-minuters intervaller med 5-minuters skritt mellan varje. Vi gör även två flugor på smällen genom att kombinera detta med lite "dressyr". Dvs lite krumelur ridning med tempovariationer och lösgörande arbete.
Vi började idag på 70-minuter och utökar efterhand. Här kommer jag troligen framöver lägga in en del galopp för att få upp pulsen lite, kanske...vi får se!

Hur som så var Monzan fin. Började sprättigt men övergick till mjuk, fin och följsam.
Det värsta som hände var en tvärnit för den lilla lilla musen som sprang in i ridhuset, ångrade sig och sprang ut igen.
Stackars liten. Jag skulle oxå vända om det kom ett halvt ton frustande sprättdjur med skummande mun och flapprande läppar. Iaf om jag var mus!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards