teamcurious

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

En första test!

Av Anne-Lie - 18 december 2014 23:03

Efter att ha fixat stallsysslorna i morse och tagit en extra kopp kaffe så bar det iväg till Hööks för att införskaffa en passande sadelgjord.
Hittade en fluffig sak med resår i båda ändar. Tog den längsta jag hittade vilket var 34tum.
Sen fick jag vackert vänta en hel arbetsdag innan jag kunde testa om den kunde tänkas passa....
Arbetsdagen tog slut 19.30 och bilen styrdes hemåt. Äntligen!
Ett snabbt ombyte och så var det bara att kana ner till stallet utrustad med en påse inhandlade pryttlar.
Vägen som senast i morse var snöig och fin var förvandlad till isgata. *muttrar fula ord*
Nåja, vädret rår man inte över!
Väl i stallet så började pysslet med att göra sadeln lite mera mig ;-)
Sadelgjorden passade förövrigt. Hade den inte gjort det hade jag troligen fått spader.

Beslutade att en skrittvända bort till Korsberga var en lagom liten tur eftersom klockan hunnit dra iväg snabbare än jag tänkt mig. Så, så fick det bli!
Vi kom luffsande i godan ro på vägen när Monzan plötslig slog på en tvärnit. Pulsen ökade och kusen började fladdra med näsborrarna och utstötte någon slags blandning av fnorkar och något annat oidentifierbart ljud. Intog en ställning som sa mig "jag springer härifrån fort som fan bara du ber mig".
Jag funderade förbrilt över vad som kunde orsaka detta fenomen, tills jag hörde dom...fåglarna :-/
Ett träd mitt i mörkret fullt av fåglar. Ett sådant träd prasslar. Ordentligt!
Och ännu mer om man riktar pannlampan in i trädet.
Fåglarna blev lätt hysteriska och prasslade ännu mer vilket fick Monzan att nästan få en hjärtattack och självdö på fläcken.
Sprattlig fnorkig häst på isig gata mitt i mörkret är ingen favorit. Inte vidare avslappnande heller, så vi vände.
Monzan vände fort och klev iväg med höga benlyft och ljudligt låtande.
Jag kunde inte låta bli att skratta.
Fåglar framkallar alltid samma reaktion. Märkligt!
Pinnar är oxå sådant som kan utlösa dessa reaktioner. Fåglar och pinnar *suck*.

Men sadeln då?
Jag gillar den. Den ligger väldigt bra på hästen. Däremot är jag inte helt hundra på att jag gillar fendrar!? En vanesak kanske. Men de går att ta bort och byta ut. Får se hur jag gör...
Kanske ska jag ge dom en chans? Eller inte!

Var tillbaka lagom tills kvällsfodring och sen fick det bli kväller. Sen var det bara att ta sig upp till huset utan att dra i kull.
Uppförsbacke och is kan vara trixigt =))

Igår kväll. Minusgrader och knarrig snö <3

I morse. Fjäsk jagade snöflingor :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards