teamcurious

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Kvällen före dagen efter!

Av Anne-Lie - 25 november 2014 19:48

Sitter och funderar över om jag gjort allt? 

Men jag är ganska övertygad om att jag fått med alla förberedelser och faktiskt inte glömt något. Och har jag glömt något så vet jag ju ändå inte om det   


Inom kort kommer jag befinna mig i en stor stad. På en stor plats.

En plats med massor av folk.

Och massor av hästar   

Det är dax för SIHS 2014.

 

Och jadå, jag vet att det börjar på torsdag. Men varför vänta när man kan tjuvstarta?

Detta fenomen kallas även semester, iaf för mig.

Och är det någonting jag ser fram emot så är det hotellfrukost. Mums!

Jag som till vardags aldrig äter frukost, utan bara skvalpar i mig några muggar kaffe. Men bor man på hotell kan man lyxa med frukost. Så tycker jag, jag har ju semester!


Monzan och Doris har blivit pysslade nu på kvällen. De är hela och mer eller mindre rena och lämnas nu över med varm hand till Elisabeth & Evelina. Jag vet att de är i goda händer!

Det är inte det lättaste att åka någonstans med en massa djur och en gård. Men allt går att lösa - och nu är det löst!


Monzan får en s.k aktiv vila nu ca en vecka framåt. Dvs han motioneras sporadiskt. Doris får helvila. De går igång igen när vi kommer hem. 

Doris har iof vilat en del från "träning", men hon tappar tänder och det där med bett och tappade tänder uppskattas så där. Då kan man göra andra saker som att bara stå på gången utan att ha sönder saker, vilket har gått toppen på sista tiden...peppar peppar!

Monzan behöver nya dojjor innan vi drar igång ordentligt. Jag vet ta mig tusan inte vad han gör med sina bakskor???


Men nu sitter jag är med blandade känslor och en svag aning av lite halv panik.

Det är jobbigt att åka bort. Eller rättare sagt, det är jobbigt innan man åker bort.

Har man väl kommit hemifrån är det bara att försöka koppla bort och koppla av. Innan är värst!


Nu har jag en tom väska som står på golvet och väntar på att fyllas med något. Det är bara det att jag för mitt liv inte kan komma på vad jag ska ha med mig. Så lite som möjligt antar jag. Då kan man shoppa!

Men shoppa vaddå? 

Jag har noll intresse för mode grejjor. Så vad shoppar man då?

Jag älskar täcken - men helt ärligt så skulle jag redan idag kunna täcka stallets ALLA hästar (även om vissa skulle drunkna i Monzans storlek). Då har man kanske tillräckligt, om man nu kan få det   

Fast det är ju ändå ett i-lands problem. Jag kommer nog på något, eller så låter jag bli. Trots allt har jag ju nyss köpt en ny sadel....

Nää, nu är det dax att ta tag i packandet!

 

 
 
Ingen bild

Torill

25 november 2014 20:16

ses på torsdag kväll :-)

Anne-Lie

26 november 2014 22:40

Yäääähhj :-D

 
Ingen bild

Lotta och tjejerna

25 november 2014 20:32

Vi ses på lördag. Här ska köpas täcken. .hahaha

Anne-Lie

26 november 2014 22:41

Det gör vi! Hmm täcken är det enda jag inte får köpa ;-) .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards