teamcurious

Direktlänk till inlägg 19 november 2014

Ibland önskar jag att....

Av Anne-Lie - 19 november 2014 22:36

...jag hade ett badkar!
Visserligen har jag flertalet badkar men där dom står är det inte alls lockande att krypa ner. Burr!
Ett badkar fyllt till bredden med varmt ångande vatten hade inte alls varit fel just ikväll <3.
Men istället blev det en varm dusch - och det är inte fel det heller :-)
Och ett badkar till mig skulle bara vara ett stort slöseri på varmvatten då jag ändå inte har ro att ligga still speciellt länge.
Bortkastat - men man kan ändå få önska...ibland ;-)

Monzan har joggat loss sig i ridhuset. Var riktigt fin trots att han tog (och letade) alla tillfällen att få sprätta lite.

Kisse har kommit tillbaka efter nära två veckor på vift. Han är vissen :-(
Efter lite vridande och vändande på lillpiss så hittade jag ett sår i "armhålan" höger fram. Det kommer att läka fint, det fick bara lite rengöring.
Värre är det med kisses mage...
Efter en del googlande och en nära dissektion av kattkräka är jag böjd att tro att lillpiss har mask! Massor av mask!

Men för att vara på den säkra sidan ska det tas ett snack med veterinären i morgon bitti.
Jag hoppas iaf på mask - för det går att göra något åt!

Kvällens träningspass fick bli brottningsmatchen med silagebalar. Fick ta Ellinor till hjälp att vrida runt och putta ut en bal för att sedan putta in en annan bal för att hänga upp. Maken till ovillig bal att flytta. Den hade verkligen bestämt sig för att vara kvar, och den andra för att inte vilja in. Där nånstans kändes det dom att djur som inte äter hö är precis vad jag vill ha :-/
Men vi vann matchen!
Och därmed är dagen över!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards