teamcurious

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Anne-Lie - 16 september 2014 22:10

Monzan luftad en timme på ett ungefär.
Mestadels skritt, men även lite trav när vi korsade fälten.
Vi hade ingen plan när vi gav oss ut. Men väl inne i våran lilla skog kom jag på en alldeles lysande plan (tyckte jag då).
Vi har en ganska liten skog som sträcker ut sig längs ena sidan av gården. I den lilla skogen kan man trots att den är liten - gå vilse!!!
Men det var inte det jag skulle komma till utan i den lilla skogen finns det några slingor med stigar. De flesta är väl använda. Några få är mindre använda.
Min plan var att hitta nya stigar så att det blir fler stigar och mer skog att nyttja.
Och visst tusan finns det stigar.
De var bara lite gömda och kamouflerade *harkel*
Vi brakade fram lite här och där. Då och då fick jag vända för att prova en annan väg, och då och då duckade jag och så mosade vi oss igenom igenväxta snår. Och mitt i ett sånt snår av granar reste jag mig upp något för tidigt och vips hängde jag på en gren =O.
Som tur är gick det att backa kusen så jag återigen satt på ryggen - och så duckade jag igen =D
Jag ska utrusta mig med sekatör modell större och ta en sväng utan Monzan vid tillfälle. Mer stigar åt folket!
Vi fortsatte vår runda täckta av barr och torra kvistar. Det mesta av det blåste av när vi avslutade travandes över fältet.

Konstaterar att det blir mörkt tidigare och tidigare. Efter lite rotande så insåg jag att nya benreflexer måste införskaffas. Men som kompensation har jag 10 (TIO) reflexvästar!!!! Ser man på :-P Varför?
Och var är mina blinklampor???

Ovido - Quiz & Flashcards