teamcurious

Alla inlägg den 11 september 2014

Av Anne-Lie - 11 september 2014 22:02

Idag råkade jag kläcka ur mig att Monzan är en lugn och trygg häst som tar hand om sitt sällskap. Eftersom han går fram överallt så brukar han vara en cool kille när han har mer osäkra hästar i rumpan.

Ganska snart efter att ha kläckt ur mig dessa ord fick jag dom nerkörda i halsen :-/
Nu hade vi visserligen inget sällskap. Men en påminnelse till herr sprättben att JAG faktiskt också är ett sällskap är på sin plats.
Pigg och glad häst knatar iväg från stallet. Pigg och glad häst går över fältet. Hysteriskt roligt var det tydligen i skogen där han fick gå upp och ner i lite backar *studs studs*.
Vidare på stigen under krafftledningen och DÄR plötsligt utan förvarning får kusen ett smärre utbrott. Svansen på ryggen, huvudet högt med näsborrarna stora som dasslock och en fnork attack som borde ha hörts lång väg samt hopp på stället!!!!
Älg var min första tanke. Men var???
Efter att ha studerat vad kusen möjligenn kunde ha i sikte så konstaterades snabbt att det var ingen älg. Ingen bambi och ingen fågel.
Det var en liten vissen trädtopp som fallit ner och låg bredvid stigen och lurade....
Med höga benlyft, böjd som en banan och svansen på ryggen passerades den vissna lilla trädtoppen under ljudliga läten och misstänksamt blängande.
Vad jag vet äter inte vissna trädtoppar travhästar. Inte ens på torsdagar! *suck*
Och där sprack hela min plan om en lugn och skön liten skrittvända.
Vi studsade genom skogen och runt hagarna tillbaka hem. Med ljudeffekter!
Hedanefter ska jag påstå att hästen är vild och galen. Då håller han sig garanterat på mattan =D

Skapa flashcards