teamcurious

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Anne-Lie - 31 augusti 2014 22:28

Nu börjar det kännas i kroppen att den klev ur sängen 04.30 i morse.
Den stretar liksom emot när jag vill göra något och hjärnan känns lagom mosig.
Det är väl tur att jag är klar för dagen och kan sträcka ut den knarriga kroppen :-P

Stina och Jossan, mitt bästa grooming team för dagen, mötte upp vid stallet 05.30 och 06.00 rullade vi i väg med Monzan i släpet.

Jag som är utrustad med ett lokalsinne som en guldfisk hade laddat med både gps och karta. Vad kan gå fel?
Jo, det ska jag tala om att det är rätt mycket som kan skita sig ändå :-/
Speciellt som när gps' en säger sväng höger och när man svängt höger så försvinner vägen och man är ute på en grön fläck och åker på en väg som inte finns.
Uppenbarligen fanns vägen - jag åkte ju på den!
Men den fanns då rakt inte på kartan!
Sånt behöver man INTE i sånna lägen och det gör mig ARG!
Tur att Jossan lyckades vara kartläsare från baksätet och lotsa oss fram bakvägen till tävlingsplatsen bara en aningens försenade. Och varför är man alltid tok-kissnödig när sådant händer?
Varför är jag ens förvånad ATT det händer!?!?

Monzan var den som tog det med ro.
Efter att ha klivit av släpet så kikade han runt lite och gick till förbesiktningen och pulsade in på 36. Tämligen obrydd av vad som hände runt omkring :-)

Idag var det riktigt roligt att rida. Monzan kändes pigg, glad och stark hela vägen.
Inte en endaste dipp någonstans :-)
Får han rulla på i sin "cruise control" så trivs han och kan rulla stadigt hur länge som helst. Därav gillar jag att ha ett jämt tempo banan igenom :-)
Och idag var han stark. Han tuffade som tåget med spetsade öron.

Ett groom stopp på varje slinga där han fick lite kylning och morötter att tugga på.
Vatten att dricka är han ganska ointresserad av. Han sköljer munnen - thats it!
Däremot dricker han lite i grind och lite mer efter målgång. Plus slurpig mash!

Extra kul var det att rida med gps' en.
Och då inte en sån där skit gps som visar fel väg - utan en som visar tid, sträcka och hastighet.
Planen var att rida på ett snitt 11km/h.
Den sprack!
Han kändes alldeles för bra för att bromsas så mycket så i stället blev det ett snitt på 12,7km/h.
Helt okej för att faktiskt inte ha tränat så som det var tänkt.
Men all träning på vattenbandet har definitivt gjort nytta :-)
Vi lägger 40 godkända kilometrar till vår samling.

Nu går träningen in i fas-3.
Tävlingssäsongen är slut för i år och vi siktar på målen för 2015.

Målgång!!

Ovido - Quiz & Flashcards