teamcurious

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Anne-Lie - 11 augusti 2014 22:30

Startade dagen med ett hovis besök. Det artar sig med kusens fötter så alla var nöjda och glada :-)

Eftersom regnet vräkte ner så fick Monzan ett pass i ridhuset. Ca 1-timme som vi gjorde miljarder övergångar skritt - trav och vice versa. Volter serpentiner och sidförande.
Han känns hyffsat stabil och har fått mer driv i bakkärran. Bra bra =))

En av hästarna på gården bestämde sig för att i dag var en bra dag att inte vara kvar i hagen. Så hon gick helt enkelt ... ut!
Resultatet; ett havererat staket och tre knäckta stolpar. Så tokigt!
Hästen ifråga är iaf hel.
Och nu är staketet det oxå ;-)
Mutade sonen att vifta med släggan och roade mig själv med att fräscha till staketet.
Och när jag ändå var i farten så fixades två hagar till. Det går vilt till när det regnar!

Några samtal och sms visar att sambon lyckats glömma en hel del saker. Det fick mig att skriva en packlista så inte JAG glömmer det han redan glömt :-P
Å jag ska inte packa ner en bordsduk istället för lakan, det finns det ju andra som gör ;-)

Och när jag ändå var på g att kludda på pappret så blev det några "to do" punkter att checka av.
Typ tvätta, klippa, färga, lämna, hämta osv.

Att jag inte passade på att göra något av dessa när jag ändå var tvungen att åka in till stan och köpa grindhandtag är en gåta.
Men en foderbytta till tävling blev det :-/

Men men, tvätten snurrar iaf nu. Check!
Det andra får betas av i morgon....

Ovido - Quiz & Flashcards