teamcurious

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Anne-Lie - 8 augusti 2014 19:22

Jobbade bara till 12 idag och nu väntar två semester veckor.
Hem o hakade på släpet. In med Monzan för lite sanering och på med paltorna.

Klockan 14 infann vi oss på Equierehab för att trampa vatten.
Till skillnad mot förra gången visste nu Monzan precis vad han skulle göra.
Kusen har lyckats gjort sig lite kändis och lyckades fjäska till sig att få dricka ur slangen :-)
Han tuffade på ordentligt på bandet. Denna gång hade han inga problem med balansen och var betydligt rakare än sist.
Nu kunde han mer eller mindre sköta sig själv!

Det har blivit en förbättring redan efter första gången. Det stärker min uppfattning om att det här är bra för honom.

Efteråt återigen en stund under solariet på vibben. Vet inte hur många gäspningar jag missade att få på bild...

Väl hemma igen fick han stå inne en stund för lite vila, pyssel och käk.

Nu är han ute igen och jag har parkerat rumpan på verandan. Jag är helt slut!

Doris är nu anmäld till två tränings tillfällen. Passar på när det är på hemmaplan så vi får henne inkörd under hösten. Tanken är att hon ska bli min nya tävlingshäst i körning. Vi får väl se hur det går ;-)
Ska även ta tag i lastträning så även hon kan följa med på äventyr.
Eventuellt ska hon även ridas in. Det beror lite på hur mycket hon växer till sig. Det ser jag inte fram emot lika mycket =O
Behövs nog en å annan sponsor av plåstermaterial då :-/ till mig....

Apropå äventyr så ska jag och Monzan iväg på ett i morgon. Återkommer om det :-)

Ovido - Quiz & Flashcards