teamcurious

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Anne-Lie - 4 augusti 2014 22:55

Det är varmt.
Inga problem, jag fixar värme.
Men baksidan med denna enligt många "fantastiska sommar" är att det är kruttorrt i backen. Och resultatet av detta är på varenda nyhet just nu - skogsbranden i sala.
Det är fruktansvärt och jag känner med alla som kämpar med att släcka detta fruktansvärda eldhav.
Och alla som bor i eller i närheten av den. Det är svårt att ens försöka sätta sig in i hur de känner nu...
Är det något som behövs nu så är det regn. Och även fast jag vill ha regn här hemma på gården så önskar jag ändå att det mesta hamnar över brandområdet.

Om vi ska hålla oss till det jag har kontroll över så tycker jag ändå att dagens temperatur på +35 är onödigt varmt.
Det var +26 och vindstilla i stallet och +35 med vind ute. Lätt val. Monzan fick vara kvar ute medans jag fyllde vatten (som det går åt en del av) och fixade runt med en del annat samt fick i mig något ätbart.
När temperaturen sjönk till ljumma +28 så fick kusen komma in för att göras redo för dagens pass.
Jag föredrar att rida i löpartights. Synd att jag faktiskt hade sönder nämnda byxor sist vi visade upp oss för veterinären :-/
Mina övriga löpartights är fleecefodrade och det känns jäkligt overkill just nu.
Ett par nya står på önskelistan men de trasiga funkar ändå. Jag vägrar trycka in mig i ridbyxor....urk!

Så, tillbaka till dagens pass som bestod av klättring. Först en halvtimme runt i skogen för att sedan ta backen 10 gånger, varav sista vändan i galopp. Buskul tyckte Monzan och la av en rejäl brall :-P
Travade av en laddad sprätt häst som fått smak på att öka farten *suck*. Sen gick vi hem för att blöta ner oss i vatten!

Monzan gick ut i hagen igen och det kändes riktigt svalt ute (+25)
Men jag är nöjd!
Fast jag skulle föredra några grader mindre så har vi hittills hållt vårt träningsschema. Det är liksom bara att göra. Och medans man gör är det lugnt. Det är efteråt det är något urkigt :-P
Vi tappar säkert ett å annat kilo på vägen. Och på Monzan går det bra att tappa några till :-)

Nu har vi drygt 4 veckor på oss att vara i form =))

jag tankar i - Babsan tankar ur :-)

Ovido - Quiz & Flashcards