teamcurious

Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Anne-Lie - 21 juli 2014 22:04

När jag kom hem från jobbet var det tryckande hett och åskan mullrade på lite lagom avstånd.
Monzan plockades in för senare luftning och jag gick ut till stona för att fylla vatten. Och DÅ - DÅ kom det. Det efterlängtade regnet. Först lite försiktigt för att sedan helt snopet sluta.... för att sedan ta nya tag och vräka ner en stund. Precis vad som behövdes!

Det jag kanske inte behövde idag var att hoppa i gummistövlarna i detta regn för att kolla hagarna. Ett samtal förtäljde nämligen att stor älgtjur och ko befann sig i stonas hage. De brukar ju inte visa någon större hänsyn med staketen...
Jag beslutade att följa i älgarnas spår för att inte riskera att möta på dom.
Hittade snabbt var dom gått in och det var lätt fixat. Hade en flock virriga ston som cirkulerade lite exalterat runt mig på min vandring staketet runt mot Monzans hage.

Hittade även vart de gått in i Monzans hage.
Det yttre staketet, dvs det mot stona var helt. Monzans staket var det inte....
Men när jag hittat trådarna så var även det lätt fixat.
Så jag fortsatte att kolla hans ytterstaket. Någonstans måste de ju ha gått ut?
Det visade sig att de hade de visst inte :-P
Jag hade tur och hörde dom innan dom såg mig, så jag stod snällt kvar och önskade att jag var någonannanstans.
Tur för mig så ville dom någonannanstans och försvann med stora kliv ut ur Monzans hage och bussigt nog utan att riva staketet. Phu!

Efter denna lilla vandring var jag blöt!
Så Monzan fick hoppa i utrustningen och så tog vi en x-tra check av staketen tillsammans. Och att rida omkring i en nyregnad skog gör inte direkt att man blir torrare :-/
Vi var ute i ganska exakt 1h43min.
Vi avverkade lite över milen.
Ingen av oss var torr - men vi var nöjda och glada.
Luften är så härlig nu =))

Alla mina små skyddslingar är kollade nu efter regnet och de mår fint allihopa.
Nu tar jag kväll och imorgon är en ny dag!

Ovido - Quiz & Flashcards