teamcurious

Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Anne-Lie - 8 juli 2014 22:20

Tillbringade större delen av dagen att klippa dels dressyrbanan och tre av fyra maratonhinder.
Mitt ute på fältet under solen men med en svalkande bris.
Det känns på min näsa!
Det fjärde hindret klipper jag i morgon.

Kvällen tillbringades på hästryggen i sällskap av Lisa/Babsan.
En trevlig liten sväng om man bortser från bromsen. Vilket satdjur :-/
Dagens tips till Monzan är att om man slutar konstant ruska på huvudet så kanske fötterna slutar snubbla. Man vet inte, men det kan va så :-)
Trots flughuva på så är han fruktansvärt irriterad på flygfäna. Nästa gång ska jag tråckla huvan innanför tränset och se om det hjälper lite. Det förstör så mycket!
Vi avslutade med att trava runt på den nyklippta dressyrbanan i 10-minuter.
Då fick han annat att tänka på och blev kolossalt exalterad av att plötsligt få springa. Lite gummibollsvarning :-P
Vi kompromissa om tempot. Inte så långsamt som jag ville - men inte heller så fort som han ville.
Hur som helst så känns han jämn och fin dock något ofokuserad.
Jag kan leva med det! Så länge!

Nöjd duschad häst tillbaka i sin hage :-) ..

Ovido - Quiz & Flashcards