teamcurious

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Cat fight!

Av Anne-Lie - 7 maj 2014 22:29

I ordets rätta bemärkelse.
Sedan gammelkatten gick bort är det lite oreda i hierarkin här på gården.
Fjäsk är stor och gul och bor i huset och håller till runtomkring.
Kisse är liten och svart och bor i stallet och runtomkring.
Ibland krockar runtomkring!
Nu svassar båda på varandras domäner :-)

Ikväll rök dom ihop!
Eller ja...igentligen inte - men det låter sannerligen som dom slåss på liv och död!
Men ska vi hålla oss till sanningen så är det stora gula fjäsk-djuret en riktig räka och lägger sig och låter förskräckligt.
Den lilla svarta är tuff och studsar efter och låter illa den med. Men de håller avstånd på ca en halv meter.
Alternativ ett är att de kommer ryka ihop och alternativ två är att de tillslut accepterar varandra.
När jag gick in hade de övergått till att ligga i buskarna och glo på varandra. Ingen var intresserad av att komma in...

Hästarna då? Vad har dom gjort?
Inte ett jäkla skit faktiskt! De har fått sig en översyn i samband med kvällsfodring.
Thats it!

I morgon får jag kavla upp armarna och ta nya tag. Ska se om jag kan hitta någon slags motivation i gömmorna.
Eller så ska jag helt enkelt bara trötta ut han (haha önskar mig lycka till) och hoppas att det hjälper för att få tillbaka han till samma planet.
Eller plan två; tjata hål i huvet på han tills någon av oss får ett hysteriskt anfall. Något måste göras för så här kan vi inte ha det :-/
I'll be back!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards