teamcurious

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Anne-Lie - 26 april 2014 20:39

Påskhelgens vackra väder hade en baksida...
Det fullkomligt exploderade pollen!
Jag går på dubbel dos medicin och klarar mig fint, men Monzan som klarat sig riktigt bra ett par år...klarar sig inte riktigt lika fint.

Än sålänge är han fin i ögonen. De rinner lite men har han bara huvan på sig så räcker det att bara torka av dom med en våt handduk.
Näsan ser bra ut. Inga röda slemhinnor. När den rinner så är det klart näsflöde.
Sålångt är allt okej!
Men är man häst går man oftast med snoken i markhöjd och tuggar i sig det lilla gräset som vuxit upp. Samtidigt brukar hästen då andas och dra in i detta fall damm och pollen i nämnda näsa vilket får Monzan att kraxa. Och det låter illa!

Samtidigt vet jag att han mår bäst av att hållas igång så igår fick han en rejäl off-road skogsvända och avslutade med att sträcka ut tre vändor på fältet. Allt för att undvika mentala kollapser ;-)
Idag blev det en barbacka vända i skogen i grimma och grimskaft - direkt från hagen!
Just idag kändes det som en bra dag att göra just det. Inte varje dag som en sån sak funkar - men idag gjorde det det!!

Nu är han under stenhård bevakning :-)
Det där regnet de lovat som jag igentligen inte vill ha - vill jag ha en liten skvätt av iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards