teamcurious

Alla inlägg den 25 april 2014

Av Anne-Lie - 25 april 2014 08:09

När det blir stort är det lättare.... och svårare!
Att göra en 20-meters volt i ett ridhus är ganska enkelt. Att göra en 20-meters volt på 40*100 bana är svårare. Antingen blir den för stor, för liten eller allt annat än rund :-/
Varför???
Jag blir lite vilse i vart jag befinner mig *host*
Kom på att jag faktiskt inte har kört igenom dressyrprogramet på stor bana så det måste jag göra någon dag. Iaf känna på de olika vägarna.

Någon bild från måndagens dressyrpass:

Monzan får högsta betyg i uppförande även om utförandet inte alltid var tip top.
Men det skyller vi inte på hästen :-)

Eftermiddagen bjöd på maraton och vår debut i hindren med fart högre än skritt!
Det gick över förväntan :-)
Efter lite instruerade hur jag ska köra så kunde vi trava och hålla flyt genom alla hinder. Det var mitt mål för dagen så vi kan väl säga att det uppfylldes ;-)

Med hjälp av Jossan så fick Monzan av sig alla saker, blev av med broddar och passerade duschen på väg ut i hagen där han pep i väg med svansen på ryggen. Gott om energi kvar där ;-)

Själv ställde jag mig på groomplattan till min groom. Ombytta roller :-D

Frasse fräs har fått lite drag under galoscherna <3 :-)

Nu tränar vi vidare mot nästa mål :-)

Skapa flashcards