teamcurious

Alla inlägg den 19 april 2014

Av Anne-Lie - 19 april 2014 00:05

Gårdagens regn kändes väl totalt onödigt. Det gjorde dagens regn oxå :-/
Det är fullbroddat som gäller i helgen. Nog om det!

I morse kom Jossan över med sin Calle för att köra lite på bortaplan.
Imponerad över hur cool han är :-) Kan det kanske smitta av sig?!

Fast Monzan var oxå fin idag. Det känns som att vi vet var vi har varandra. Jag törs ta i han på ett helt annat sätt.
Vi har kört koner och jag tyckte att jag la oss i ett bra lagom tempo. Enligt sambon gick det lite för fort och jag tror bestämt att jag blir fartblind. Det kändes absolut inte fort!
Förutom koner har vi försökt få till fina hörnpasseringar, volter och delar av serpentiner. Nöjd med dagens pass är jag iaf, för när han slutar att ligga på så blir han riktigt fin och formbar.
När han ligger på kan han stå emot och bli väldigt orytmisk. Mindre trevligt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resten av dagen försvann i form av fixning och trixning av hinder.

På gång att bli ett utav fyra hinder :-)

"Lakritsrulletornet" har fått sin beskärda del av smällar, väder och vind och lutade betänkligt. Ett försök att räta upp det slutade i haveri av den undre delen :-P
Men nu är det betydlig mer stabilt dock ej lika högt ;-)

Vi fick avbryta när regnet kom så en del fix återstår att pula med. Tur vi har en dag i morgon oxå :-)
Hindren är t.o.m inhängnade för att få en sån tävlingslik situation som möjligt. Återstår lite portande - men det överlåter jag till banbyggaren =D

Nya tag i morgon. Och så efterlyser jag det där fina vädret som är utlovat till helgen!

Ovido - Quiz & Flashcards