teamcurious

Alla inlägg den 13 april 2014

Av Anne-Lie - 13 april 2014 17:47

I fredags fick jag sambon att ruska på huvudet och konstatera att "jasså det är en sån dag" när Monzan sladdade på bredställ in på stallplan. Och det var verkligen en "sån dag". Nog om det!

Lördagen var desto trevligare :-)
Började med att jag vaknade långt innan klockan, så jag intog kaffe och frukost utomhus.

När klockan hade gått en stund så pulade jag in lite saker i bilen och fixade till Monzan så han skulle bli lite respektabel för att åka bort.

Dagens äventyr bestod av en 2-mils vända i sällskap av två till travare (varav den ena utnämnde sig själv till dagens galoppör) och en arab som oxå fick galoppa på bra när Monzan och Wotan sträckte på skånkorna :-)
En ganska lagom runda i lagom tempo. Att vi dagen till ära blev bortskämda med två groom stopp på vägen var ett stort plus. Godis till tvåbenta och vatten och sköljning till fyrbenta!
Monzan var piggelin och tyckte det var skönt att få sträcka ut lite. Han kändes fin hela vägen och hade lätt gått en vända till.
Pulsade 60 direkt i stallet och på 44 efter att han pinkat, dvs 3minuter senare :-D
Han tog inte direkt ut sig!

Nu hoppas jag att han är nöjd med att ha fått springa av sig lite. Till helgen är det träningar igen =))

Ovido - Quiz & Flashcards