teamcurious

Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Anne-Lie - 25 mars 2014 22:42

Efter gårdagens pälsruffs var det återigen dax för ett pass.

Dagens nyhet var test av ett baucher-bett då jag vill ha ett bett som ligger stilla i munnen - och det ska visst detta göra!
Den tredelade modellen. Monzan verkade nöjd vilket betyder att även jag är det.

Jag trodde att kusen skulle vara lite stel och kantig idag, eller åtminstone lite trött i kroppen.
Så fel man kan ha! Och i detta fallet är det ju bara trevligt att ha fel :-)
Monzan var pigg och glad och förvånansvärt sansad. Han var mjuk och smidig och bara gjorde...allt!
Ute blåste det så jag nästan trodde att taket skulle blåsa bort. Såklart hände inte det, men när vinden tog i så blev det ett surrljud i dörren vilket två gånger fick sprättben att göra skäl för namnet. Första gången fick han ljudet bakom rumpan vilket blev ett stort sprätt framåt.
Andra gången kom ljudet framför vilket resulterade i att jag höll på att fortsätta rakt fram och kusen åt höger. Men vi kirrade det :-)
Kanske är det så att Monzan är starkare än jag trodde. Träningen har gett resultat.
Så jag fortsätter att följa min plan.

I brist på annat så blir det en bild på ett sovande fjäsk-djur <3

Ovido - Quiz & Flashcards