teamcurious

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Anne-Lie - 24 mars 2014 22:17

En välförtjänt sådan tycker jag.
Vi har plaskat fötterna och broddat ur, så blir det vinter nu så vet ni varför!
En prommis på kvällen blev det. En sån där strosa omkring och ha snoken i backen så man kan dra in alla främmande dofter efter helgens besök av andra hästar.
Strosa ur Monzans perspektiv betyder ändå inte att dra fötterna efter sig så jag kunde ändå gå hyggligt fort.
Vi fortsatte kvällsmyset med att kraffsa bort en del päls. Jag grämer mig lite att jag inte han klippa en sista gång innan han började fälla. Och då helklippt honom.
Nu kommer han se lite halv lattjo ut innan han fällt ur ordentligt. Men det får vi helt enkelt leva med. Monzan bryr sig ju inte men det stör mig.... :-P
Avslutade med lite liniment på kusens svaga punkter och sedan fick han lite återhämtningsgröt. Mums!

De andra kusarna fick lite pälskli och allmän översyn sen fick det vara nog.

Skapa flashcards