teamcurious

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Anne-Lie - 8 mars 2014 21:37

En lång dag är snart över och jag har precis lutat mig tillbaka med en öling.
I januari började jag köra Monzan en gång i veckan med sambon som tränare och vägledare. Mot slutet av februari blev det ibland två gånger i veckan samt med stöd från Torill. Totalt kanske vi kan få ihop max 15 pass då vi riktat in oss på att lära mig och lära om på Monzan.

Idag debuterade vi en LB dressyr & precision :-)

För att bli godkända får man inte ha mer än 75 straff i dressyren och inte peta ner några bollar i precisionen.
Vi är nu godkända och får nu även starta maratonmomentet om vi skulle vilja.
Och det vill vi ju såklart! :-D

Idag har jag (förutom att vara skit nervös) samlat erfarenhet om vad som funkade och vad som ska göras annorlunda.
Jag har ett dressyrprotokoll där jag vet vad jag ska öva extra på.
Jag är så fruktansvärt nöjd med dagen och med min fantastiska häst <3

Debuten är avklarad och - om två veckor laddar vi om inför en helg med träning för Tomas Eriksson :-)

Så just idag vill jag rikta en hög tack!

Min älskade sambo! Utan dig hade jag vare sig börjat eller fortsatt. Tack för du delar med dig, stöttar och ibland trycker ner mig i skorna <3

Min mentor och vän Torill. Du vet vad du betyder :-)

Sandra. Min häst och mentalskötare. Du är guld värd oavsett vad jag åker på för tävling ;-)

Extra roligt var att Cissi dök upp. Cissi som vart med sedan tiden då vi tävlade på travet. Så mycket tok vi gjort!
Och Jossan som visst befann sig på läktaren utan att jag hade en aning :-)

En riktigt trevlig dag med trevligt folk och underbart väder :-)

Monzan tillbringade 1 1/2 timme i hagen när vi kom hem. Gissa vem som levde rövare????

Nu ska jag njuta av stunden...

Ovido - Quiz & Flashcards