teamcurious

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Anne-Lie - 2 mars 2014 20:52

Helgen har bestått av körning.
Monzan har kämpat på och utfört allt jag begärt efter bästa förmåga. Vi har faktiskt även fått lite stil på halterna. Strålande!
Han är en fantastisk häst den gode sprättben, som på så kort tid gjort så stora framsteg.
Vi har även kört lite koner som då Monzan tycker är betydligt roligare än att traggla dressyrprogram. Han gör det galant <3
Utom om man då råkar köra på eller över en kon. Då blir man så upprörd att man nästan kryper ur skinnet!

Igår körde vi med sällskap i ridhuset och det gick över förväntan. Riktigt nöjd var jag efteråt!
Idag körde vi med giggen och det var lite studsigt då jag inte han sladda ridhuset innan ( helgen har inte bara bestått av körning och hästar utan även jobb).
Studsigt betyder även mer ljud från vagnen och det triggar kusen på olika vis. Dagens vis var inte det roligaste :-/
Men jag kan inte annat än att vara nöjd med Monzans utveckling som körhäst. Även fast nya problem dyker upp när man får ordning på ett.
Nu får han en välförtjänt paus!
I veckan gör vi roliga saker och rensar våra huven inför helgen ;-)

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker det ska bli enbart skoj eller om jag är totalt skräckslagen. Det visar sig!

Charmknutte :-)

Skapa flashcards