teamcurious

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Ny vagn!

Av Anne-Lie - 15 februari 2014 19:49

Helg betyder numera ett träningspass i vagn. Det är ruskigt kul nu när det faktiskt märks lite resultat.
Idag kom min mentor aka "trädgårdsmästarn". Trädgårdsmästare pga att det var hon som sådde ett frö. Matade med lite näring. Nu har det börjat röra sig i krukan så då får hon se vad hon ställt till med! =))
Idag provade vi att spänna Monzan för giggen. Det finns en tanke med det. Dels är den betydligt lättare än maratonvagnen som tom väger gissningsvis 250kg. Lägg till min och en grooms vikt så drar han runt på en hel del vikt. Idag borde det då ha blivit ca 100-150kg mindre att dra på :-)
Och dels skulle vi kolla hur han reagerade på att dra en vagn med hårdgummihjul. Ljudet blir annorlunda och han är ljuskänslig trots strumpor i öronen och huva på. Och så finns det en tanke till, men den är 21dgr bort!
Men det gick fin fint! Inga större reaktioner på vagnen. Inte ens när den skrammlade när det gick lite fortare.
Vi fick en precisionsbana att köra idag. Det var svårare att sikta på portarna i gigg kontra maratonvagn. Men det gick rätt bra ändå =))
Har även kört igenom dressyrprogramet två gånger. Volterna blev för dagen runda och rättställda. Det som är absolut svårast är halterna. Det är inte svårt att stanna, bara att stå still! Efter några sekunder kryper det i kroppen på kusen och det börjas att stå på bakbenen. Inte riktigt okej och absolut inte önskvärt. Han ska stå still rätt upp o ner tills jag ber om något annat! Öva öva öva!

Lite från dagens pass. Vi fortsätter att traggla och förhoppningsvis utvecklas =))

 
 
Stina

Stina

15 februari 2014 21:14

Vad spännande, det ser så roligt ut att köra !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

15 februari 2014 22:49

Det är roligt! =))
Och ju mer vi lär oss desto roligare är det!

 
kicki

kicki

15 februari 2014 23:16

ser kanonsnyggt ut :) Är ju omgiven av körfreak jag.. marika som äger stallet har ju tävlat på elitnivå med fyrspann (Shetland) en gång i tiden, och båda hennes föräldrar (vivi o lasse) är ju inbitna och duktiga... det ser så fint ut, vackra seldon och vagnar osv... men nja jag ser inte den riktiga tjusningen i det, kul nån gång i bland absolut :) Jag säger som jag gjort förr, jag tror på er!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Anne-Lie

15 februari 2014 23:34

Jag såg inte heller riktigt tjusningen med det hela. Det var skoj ibland men jag var fullt nöjd med att stå på groom plattan :-D
Men ju mer jag stod där så måste någonting hänt. Och nu efter *harkel* en och en halv månads träning tycker jag plötsligt att det är skit kul ;-)
Första gångerna var det inte vackert alls, men det tar sig. Idag var han riktigt fin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards