teamcurious

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Anne-Lie - 21 januari 2014 22:33

Igår kändes Monzan lite kantig i ridningen. Så fort han släppte efter i sidorna så gav vi upp. Nöjda för dagen liksom!

Idag fortsatte vi att snöa in på körning.
Fast tömkörning dagen till ära :-)
Jag har en förmåga att sakta men säkert plocka mig närmare och närmare Monzans rumpa. Skäms på mig!
Jag är väldigt bekväm med att gå där, men det är tydligen inte där man ska befinna sig. Så jag försöker på bästa sätt att låta bli!

Hur som helst så har jag kämpat med att bara ha armarna rätt ner istället för att gå med dem rätt fram.
Fick en konbana som jag skulle gå slalom mellan och av och till göra en avstickare för att runda en annan kon.
Jag har hajjat grejen hur jag ska göra men missar då och då NÄR jag ska göra det. Det var det där med att hämta hem ena tömmen, släppa ut den och hämta hem den andra utan att kusen ska vingla som ett fyllo. Helst ska det vara mjuka fina bågar och runda fina volter ;-)
Men ibland satte det :-D
Och ibland missade vi stort!
Jag har iallafall fått dagens motion för Monzan tar stora kliv. Nöjd, och inspirerad för mer.

Doris har också blivit tömkörd. Dock inte av mig. Jag har gått med ett snöre bredvid och låtsas att jag inte var där. Hon grejar och trixar lite men jag tycker ändå att hon sköter sig lysande. Go hästen <3
Hon blir en läckerbit när hon väl kommer i vagn =))

I övrigt hinner jag ingenting känns det som.
Upp, hästar, jobb, hem, mat, hästar, sova och sen börjar det om igen....
Så nu är det väl läge att trycka ner katten i fotänden och sno åt sig täcket och vika in hovarna...Zzzzzz

Arkivet

Ovido - Quiz & Flashcards