teamcurious

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Anne-Lie - 11 januari 2014 20:24

Å utmanat mig själv har jag verkligen gjort. Nu återstår bara att ro det i land....

Ridmässigt just nu övar vi att få igenom böjningar genom hela kroppen, rakrikta och bara rida rakt fram utan stöd av någon vägg samt galoppfattningar. Går över förväntan bara jag tänker på vad jag pysslar med.

Utöver det blir det en hel del körning. Monzan får både kondis träna i vagn och dels har jag börjat ta tag i detta med att köra häst på annat vis. Dvs lite mer finlir med annan sele och annan vagn inför momenten dressyr, precision och maraton.
Jag tror inte jag har slagit mig i huvet- men man kan inte vara säker :-P

Idag hade vi då vår första "träning".
Problemen har ju varit att Monzan i vänstervarv ständigt går utåtställd. Jag gjorde mitt bästa för att åtminstone få honom rak. Av och till var vi raka och av och till var vi krokiga åt alla håll. Men på det stora hela nöjd med vår insats.
Vi har även kört vår första precisionsbana. När jag väl fatta NÄR man ska svänga för att få hela ekipaget på rätt köl så var det riktigt roligt :-D
Både jag och kusen gillar saker med fart. Alla moment vi gör har fart UTOM dressyren. Det är väl tyvärr det som jag tycker är tråkigast av allt. Men det är oxå det som jag tycker är viktigast och väldigt nödvändigt så vi gör vårt bästa för att göra det så roligt som möjligt iaf ;-)

Tyvärr blev det inga bilder då jag hade full fokus på vad jag pysslade med. Men nångång ska jag nog fastna på bild. Om inte annat när jag är med på träningarna jag anmält mig till *hjälp*

Så 2014 håll i hatten - nu kör vi!!!

Ovido - Quiz & Flashcards