teamcurious

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Från urk till wow!

Av Anne-Lie - 23 oktober 2013 10:34

Så kan man kort sammanfatta dagens ridpass :-)
Urk delen var ungefär halva passet där det kändes halv katastrof. Miljoner halvhalter och försök till att få han att lyssna och vänta. När jag var färdig att ge upp så sparkade jag ut fötterna ur stigbyglarna och gjorde ett litet försök till och - ja, plötsligt händer det!!!
Plötsligt så blev han som vax. Takt i traven och vila i steget. Väldigt uppmärksam och väntade på varenda liten hjälp jag gav han. Känslan av att det är lätt infann sig :-)
Att jag sen iaf fick lov att ge mig för att mina magmuskler skrek är en annan historia....

Om någon vecka kan vi återuppta galoppfattningar igen. Då bör han vara tillräckligt stabil i rumpan igen!

Igår märktes det att det var höst på riktigt. Lera ni vet *visslar*
Mamma hästen Bella kom in med svansen i en hård klump och lera långt upp i gömda delar. Hon fick vackert promenera in i duschen medan lill kotte fick vara "ensam hemma". Gick alldeles smärtfritt för alla inblandade :-)
Så mamma Mara fick genomgå samma procedur och Vims vara ensam en stund. Smärtfritt det med :-)
Stoppade vid Doris då jag vid närmare eftertanke kände att jag behöver hjälp av sambon :-D

 
 
Ingen bild

Torill

23 oktober 2013 10:37

haha, menar du att Doris inte gillar att bli blöt på kommando?

Anne-Lie

23 oktober 2013 21:02

Har faktiskt aldrig provat, men hon har väldigt sprattliga och viga benrörelser så ett par hjälpande armar är nog inte fel ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards