teamcurious

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Nu börjas det....

Av Anne-Lie - 24 september 2013 19:44

Med livet som insats och i full skyddsutrustning. ... eller nääe luras bara ;-)
Doris och jag tog en tur ner till ridbanan iklädd repgrimma och snöre. Nyfiken på hur hon skulle uppföra sig. Vänster varv i snöre alla gångarter och stannar på kommando. Duktig tjej <3
Framåt hjälperna är det lite si och så med. Höger varv var ytterst märkligt och svårt men fixades i skritt med bara lite flaxande på bakbenen. Vi har att jobba på men eftersom vi började nu så är kraven låga. Nöjda med dagen :-D

Monzan går fortfarande ute men ska få lite fix så fort han kommer in.

Kottarna har grimma på några timmar varje dag (nästan). Numera klär dom nästan på sig själva.

Notera Vims super öron <3

Oftast blir bilder på han så här:

Och så har vi Mara hårfager...

Måste införskaffa lite ny pälsglans och reda ut frisyren någon dag. Världens underbaraste man, dvs när den är borstad och det kan man väl säga att den inte är nu.

Monzans soft period pågår till den 9oktober. Därefter får vi se. Gör tappra försök att hålla han på mattan tills dess....

 
 
Kicki

Kicki

25 september 2013 20:18

hmm... men nu tror jag att det behövs rätas ut lite frågetecken... vet inte om eller isf när jag har missat det.. men.. är Doris DIN häst? Har du gått o skaffat fler hästar och man MISSAT det?

http://kaa.bloggplatsen.se

Anne-Lie

27 september 2013 20:39

Jag ska hjälpa dig att räta ut frågetecknet :-)
Doris ingår i familjen då det är sambons häst. Till honom blir hon körhäst och till mig kanhända hon blir lite ridhäst om jag överlever haha :-D

 
Kicki

Kicki

28 september 2013 21:37

ahaaaaaaaaaa
ja saker kan ju ske lite i lönndom har jag märkt hehe ;) för den där sambon var du ju liksom oxå med bara sådär, helt utan förvarning heheeheh

http://kaa.bloggplatsen.se

Anne-Lie

28 september 2013 22:47

Haha ja ibland bara dyker det upp :-D
Ska tala om när eller om det sker fler tillökningar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards